نشست “مدل پیشبرد فقه در عرصهی بازی های رایانه ای” در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی برگزار شد
به گزارش مرکز دانش بازی های رایانه ای این نشست با همکاری موسسه فقه و علوم اسلامی و مرکز دانش بازی های رایانه ای در تاریخ 97/09/22 برگزار گردید. این نشست با هدف تبیین ضرورت بررسی فقهی بازی های رایانه ای و ارائهی یک مدل کارآمد جهت بررسی فقهی بازی های رایانه ای و به نتیجه رساندن آن انجام شد. از دیگر اهداف این نشست بررسی چگونگی پیشبرد یک بحث فقهی در عرصه های نوین بدون وجود حمایت های بالادستی و صرفا با تلاش جمعی از طلاب حوزوی بود. و از آنجا که بررسی الگوی اسلامی بازی های رایانه ای در مرکز دانش بازی های رایانه ای با همین مدل انجام شده است، پژوهشگران این مرکز به بیان مدل اجرایی و لوازم آن پرداختند.
سخنرانان این نشست عبارت بودند از:
- جناب دکتر بهروز مینایی، استادیار دانشگاه علم و صنعت تهران و عضو هیئت علمی مرکز دانش بازی های رایانه ای و مدیر سابق بنیاد ملی بازی های رایانه ای
- حجت الاسلام عسگر درخشان دوست، پژوهشگر سطح 4 حوزه علمیه قم و دبیر گروه فقه مرکز دانش بازی های رایانه ای
- حجت الاسلام محمود عبداللهی، پژوهشگر سطح 3 حوزه علمیه قم و مسئول پژوهش مرکز دانش بازی های رایانه ای
اهم مباحث نشست:
- تبیین اهمیت بازی های رایانه ای در دنیای امروز
- بررسی ظرفیت ها و تهدیدات بازی های رایانه ای
- نقد برخی نگاه های سطحی موجود نسبت به بازی های رایانه ای
- بررسی چالش های فقهی و دینی بازی های رایانه ای
- لوازم پیمودن مسیر صحیح پژوهش در عرصه بازی های رایانه ای
- گزارشی مختصر از مدل پیشروی مرکز دانش بازی های رایانه ای در ترسیم الگوی اسلامی بازی های رایانه ای
گزارش کامل این نشست در صفحه نشست های تخصصی و همچنین فیلم نشست در دسترس علاقه مندان می باشد.