معرفی منابع پژوهشی بازی های رایانه ای
چکیده مقاله:
یکی از چالش های امروز در بازی رایانه ای به جهت پیچیدگی و گستردگی ابعاد و آثار و کارکردهای آن، موضوع شناسی فقهی آن با لحاظ تمامی ابعاد فقهی است. در این مقاله با هدف ارائه پاسخی در خور در این زمینه براساس بررسی نمونه های مختلف از بازیهای رایانه ای و تحلیل مشخصه های مشترک آن ها تحلیلی انتزاعی ارائه شده است و طی آن شاخصه های بازی های رایانه ای به عنوان یک کالا در 7 محور بیان شده است: 1- نرم افزاری رایانه ای 2-سرگرمی 3- تعاملی بودن 4 قاعده مندی 5 – دارای هدف داخلی 6 و 7 – پذیرای داستان و جلوه های سمعی بصری. و بر این اساس فعالیت بازی رایانه ای با شناسه سرگرمی رایانه ای تعاملی قاعده مند هدفمند شناخته خواهد شد.
کلیدواژهها:
بازی، بازی رایانه ای، سرگرمی، موضوع شناسی
مشخصات نویسندگان مقاله شناخت بازی های رایانه ای در موضوع شناسی فقهی
محمدعلی خادمی کوشا – عضوهیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم
محمود عبداللهی – دانش آموخته سطح سه حوزه علمیه قم
عسکر درخشان دوست – دانش آموخته سطح چهار حوزه علمیه قم
وحید ارغوانی فلاح – دانش آموخته سطح سه حوزه علمیه قم، کارشناس ارشد علوم تربیتی
کد مقاله/لینک ثابت به این مقاله
برای لینک دهی به این مقاله، می توانید از لینک زیر استفاده نمایید. این لینک همیشه ثابت است و به عنوان سند ثبت مقاله در مرجع سیویلیکا مورد استفاده قرار میگیرد:
https://www.civilica.com/Paper-CGCO04-CGCO04_011.html
کد COI مقاله: CGCO04_011
دریافت مقاله