بررسی دینی کاربست شانس در بازی های رایانه ای
کارگاه تعمیق رابطه دین و بازی های رایانه ای در تاریخ 19/ 05/96 با محوریت موضوع شناسی عنصر شانس در بازی های رایانه ای، و ظرفیت ها و تهدیدهای آن در کاربست مفاهیم دینی برگزار گردید. یکی از اهداف برگزاری این کارگاه، عمق بخشی ارتباط بین دو عرصه ی دین و بازی های رایانه ای بود تا بازی سازان و تصمیم گیران جامعه، نگاهی دقیق تر و عمیق تر نسبت به مفهوم بازی رایانه ای اسلامی داشته باشند و از سوی دیگر با عرصه های گسترده و وسیعی که می توانند مورد نظر و توجه قرار دهند آشنا شوند. مهندسی و طراحی محتوایی و ارائه محتوایی این کارگاه توسط پژوهشگران مرکز دانش بازی های رایانه ای (مدبر) انجام گرفت.
در این برنامه که سالانه به همت سازمان فضای مجازی سراج برگزار می شود، فعالین شاخص حوزه «بازی و پویانمایی» از شهرها و حتی روستاها با حضور در کارگروهها، تجربیات و دستاوردهای خود را به معرض نمایش می گذارند و با سایر فعالان، تولیدات و آموزشها در حوزه تخصصی خود بیشتر آشنا می شوند.
این کارگاه مدت 3 ساعت به طول انجامید و در ضمن آن محورهای محتوایی ذیل مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت:
- موضوع شناسی و کارکردهای عنصر شانس در بازی های رایانه ای ( توسط آقای محمدمهدی صادقی ارائه گردید) .
- شانس و نحوه بکارگیری آن در مدل های درآمدزایی بازی های رایانه ای ( توسط آقای بنیامین پاسوار ارائه گردید).
- رابطه عنصر شانس در بازی های رایانه ای با باورهای اعتقادی شیعه از جمله توحید افعالی ( توسط حجت الاسلام سیدمحسن میرمرشدی ارائه گردید).
- بررسی فقهی نحوه ی به کارگیری شانس در درآمدزایی بازی های رایانه ای ( توسط حجج اسلام عسگر درخشان دوست و محمود عبداللهی ارائه گردید).
- بررسی تربیتی ظرفیت ها و آسیب های به کارگیری شانس در بازی های رایانه ای ( توسط حجت الاسلام وحید ارغوانی فلاح ارائه گردید).
همچنین پژوهشگران مرکز دانش بازی های رایانه ای در رویداد ایده پردازی به ارائه ی مشاوره در زمینه های تخصصی خود پرداختند.