مطالب مشابه

2 دیدگاه

  1. 1

    علی علی مرادی

    سلام و رحمت
    خدا قوت
    جناب آقای خادمی در این جلسه بحثی می فرمایند در خصوص «تبعیت عمل از نیت»؛ این نکته در خصوص محصولات – از جمله محصولات و خدمات فرهنگی مانند بازی- به نظر صحیح نیست یا لااقل دقیق نیست؛ چرا که اثر بازی‌های ویدئویی بعضاً فارغ از نیت بازی ساز اتفاق می‌افتد. برای مثال بازی‌ساز می‌تواند با نیت خیر اقدام (عمل) به ساخت بازی کند، لیکن اثر تولید شده اثری متفاوت از خواست بازی ساز را در بازی‌کن سبب شود.

    پاسخ
    1. 1.1

      modaber110

      عرض سلام و ادب و احترام خدمت آقای علی مرادی
      بحث “تبعیت عمل از نیت” یک قاعده کلی نسبت به تمامی اهداف و تاثیر آنها در تمامی شئون یک فعل نیست بلکه متناسب با اقسام هدف که در جلسات آینده به طور مفصل مطرح خواهد شد متفاوت است. برای مثال اهداف در یک تقسیم بنده به اهداف محقق و اهداف غیر محقق تقسیم می شوند، و اهداف غیر محقق نیز از دو جهت مورد بررسی قرار می گیرند: یکی از جهت تاثیرشان در حکم فعل تولیدکننده و دیگری از جهت تاثیرشان در حکم فعل مصرف کننده ی بازی. بنابراین اجمالا خدمت حضرت عالی عرض می کنیم که قاعده تبعیت عمل از نیت که در کلاس مطرح شد یک قاعده مطلق برای همه اقسام هدف نیست بلکه این قاعده در برخی از اقسام هدف اجرا می شود که تفصیل آن در جلسات آینده بیان خواهد شد. ان شاءالله.
      از حسن توجه و عنایت شما و سوال دقیق حضرت عالی که زمینه ی تنویر اذهان را فراهم آورد کمال قدردانی و سپاسگذاری را داریم

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 7 =

تمام حقوق برای مرکز دانش بازی های رایانه ای محفوظ می باشد.